Ази Gaming HR management: що потрібно знати під час підбору персоналу в казино?

Ази Gaming HR management: що потрібно знати під час підбору персоналу в казино?
20.07.2020

Штат казино безпосередньо впливає на його імідж і репутацію. Кваліфікований і грамотний персонал забезпечує закладу стабільну роботу, хорошу відвідуваність і гідний прибуток. Які ж фахівці потрібні для якісного обслуговування клієнтів? Де навчають кваліфікованих кадрів? І який рівень заробітної плати їм забезпечують у різних країнах?

Про все це – у нашій статті.

Штат казино: обов’язкові співробітники

Мінімальний офіційний штат казино повинен складатися зі співробітників, які представляють не менше десятка професій.

Найбільшу владу після власника має генеральний менеджер казино. На ньому також і найбільша відповідальність. У його обов’язки входить контроль інших співробітників, перевірка якості виконання роботи й оцінка загального професіоналізму.

Відстеженням ігрових процесів і координацією всіх структур казино займається менеджер. Кількість менеджерів варіюється залежно від розміру закладу. Також можливе звуження їхніх обов’язків до конкретних сфер, таких як безпосередні контакти з гостями чи наймання персоналу.

Розпорядником ігрового залу є піт-бос. Найчастіше їх у закладі кілька, і вони розподіляють між собою зал на зони впливу, що містять окремі ігрові столи. Піт-боси контролюють дотримання правил закладу й окремих ігор, стежать за роботою дилерів, а також вирішують труднощі, що виникають у процесі.

Гарант чесної гри – інспектор, він присутній за столом разом із дилером і в спірних ситуаціях приймає остаточне рішення. Представники цієї професії спостерігають і за гостями, і за співробітниками, оцінюючи їхню чесність.

Круп’є (або дилер) є ключовою ланкою комунікації між гравцем і казино. Таких фахівців у кожному закладі досить багато, бо коло їхніх обов’язків дуже широке. Круп’є, який грає, керує процесом за столом, здає карти та приймає ставки. Спостерігач допомагає приймати готівку та фішки, обмінювати їх у касі.

За крепс-столом працює стікмен, який подає учасникам кубик, приймає ставки та видає виграш. В обов’язки чипера входить збір, сортування та обмін фішок під час гри. Боксмен є дилером-касиром, обмінює фішки на готівку безпосередньо за ігровим столом.

Серед обов’язкових співробітників казино також необхідно виділити касирів, хостів, операторів слот-автоматів і представників служби безпеки.

Де навчають співробітників казино: закордонні школи

Найчастіше великі казино мають власні курси з навчання персоналу, в основному круп’є. Однак є чимало самостійних навчальних закладів, де навчають дилерів, операторів слот-машин, касирів казино, гемблінг-маркетологів та інших важливих для азартних закладів фахівців.

Такі академії, окрім підготовки кадрів, найчастіше забезпечують працевлаштування випускників. У Європі функціонують заклади, на рахунку яких уже десятки років досвіду в цій сфері. Розглянемо кілька особливо успішних гральних академій.

Cerus Casino Academy

Вважається однією з провідних у країнах ЄС, її філії розташовані в різних європейських містах, зокрема в Парижі, Манчестері, Римі та Мадриді. Академія працює 10+ років і зараз налічує вісім шкіл. Навчання відбувається за спеціалізаціями круп’є та оператор слот-автоматів.

Croupier Training Academy

Академія навчає круп’є для престижних світових казино та круїзних лайнерів уже понад 25 років. Розташована в Уельсі (Великобританія).

Ace Academy

Працює лише з 2016 року, але вже зарекомендувала себе на світовому ринку. Базується в Англії. Навчає дилерів, після завершення програми гарантує випускникам PFL-ліцензію від Гральної ради Великобританії, а також працевлаштування в одному зі 140 казино, з якими співпрацює.

Totally Gaming Academy

Академія спеціалізується на курсах, а також майстер-класах із навчання та перепідготовки широкого спектра гемблінг-фахівців. Тут навчають персонал для наземних та онлайн-казино, лотерей, БК тощо. Серед основних напрямів – менеджмент, маркетинг, фінансовий облік, Responsible Gaming.

Розташовується заклад у Лондоні, але також пропонує й онлайн-навчання. Тренерами академії є представники відомих гральних компаній, таких як American iGaming Solutions, iGaming Capital, 1710 Gaming Ltd тощо.

Зарплати гральних фахівців у Європі та США

За матеріалами, зібраними ресурсом igamingbusiness.com, у 2018-2019 роках середня зарплата в гемблінг-секторі Великобританії становила £67 072. За цей же період на Мальті – £41 085, у Гібралтарі – £83 441, в скандинавських країнах, Іспанії, Португалії та Нідерландах – £53 732, а в США – £82 895.

Згідно з даними компенсаційної платформи PayScale, в індустрії казино США середня зарплата за спеціалізаціями така:

  • Хост – $42 тис.

  • Менеджер із безпеки – $46 тис.

  • Операційний менеджер – $63 тис.

  • HR-менеджер – $61 тис.

  • Фінансовий аналітик – $55 тис.

  • Маркетинг-менеджер – $57 тис.

  • Графічний дизайнер – $42 тис.

  • Розробник софту – $70 тис.

Щодо оплати послуг круп’є чи дилера, то вона в більшості закладів погодинна. За даними salaryexpert.com, на Мальті за годину роботи дилер у середньому отримує €6, а в США – $15. Також круп’є можуть розраховувати на чайові, розмір яких залежить від рівня закладу та забезпеченості його клієнтів.


7 жовтня на відкритому лекторії в межах виставки Ukrainian Gaming Week 2020 виступить Head of HR в Slotegrator Марина Мартиненко. Вона розповість про event-рекрутинг у гемблінгу та пояснить специфіку пошуку кадрів у гральній індустрії.

Докладніше про подію >>>

Підпишіться, щоб отримувати новини