«Дуже важливо, щоб готельєр спочатку оголошував правила взаємодії з залом ігрових автоматів чи казино»

«Дуже важливо, щоб готельєр спочатку оголошував правила взаємодії з залом ігрових автоматів чи казино»
14.07.2020

Віцепрезидент Української асоціації ігрової індустрії (УАІІ) Олексій Євченко на своїй сторінці в Facebook опублікував пост, у якому поділився спостереженнями щодо можливостей додаткового заробітку для готельєрів напередодні легалізації грального бізнесу.

Щоб докладніше висвітлити цю бентежну для багатьох тему, Олексій дав інтерв’ю для Ukrainian Gaming Week. Наскільки українські готельєри зацікавлені у відкритті гральних залів на своїй території? Як вибирати партнера для відкриття казино? Про все це та навіть більше – читайте в інтерв’ю.

Інтерв’юер: Ukrainian Gaming Week (UGW)

Респондент: Олексій Євченко (О. Є.)


UGW: Чи багато готельєрів зараз зацікавлені у відкритті гральних майданчиків на території своїх закладів?

О. Є.: Ті готельєри, у яких є приміщення, які підходять під параметри, зазначені в законопроєкті № 2285-д, так чи інакше, розглядають можливість розміщення в себе казино чи гральних залів. Зараз відбувається дуже активний процес вивчення того, наскільки одне одному можуть підходити оператори грального бізнесу та готелі, у яких вони хочуть розміститися. Проблема в тому, що оператори «ігорки» не готові зараз підписувати контракти, оскільки немає остаточної визначеності в тому, коли буде прийнятий закон.


UGW: З них більша частина шукає партнера-оператора чи розраховує на власні сили?

О. Є.: Більшість із готельних операторів розуміють, що це не їхній профіль – займатися «ігоркою». І тому передусім вони, звісно, хочуть залучити в орендарі безпосередньо тих, хто спеціалізується на проведенні азартних ігор: чи то казино для 5-зіркових готелів, чи то зали ігрових автоматів для 3-, 4-зіркових, – й отримати за це підвищену вартість оренди. Добре, що зараз склалася така ситуація: якісних приміщень не так багато і ставка оренди на подібне приміщення до прийняття законопроєкту та за попереднім вивченням ринку завищена.


UGW: На вашу думку, який із підходів буде ефективнішим?

О. Є.: На мою думку, кожен має займатися своєю справою: готельєри – приймати гостей, а оператори азартного ринку – організовувати гру. Тим паче, що вони в цьому добре розбираються. Як на мене, то найбільш правильний підхід – це коли об’єднуються два правильних формати між собою. Тут дуже важливо розуміти, яким буде формат, який надаватиме зал ігрових автоматів, наприклад. Бо насправді вони бувають дуже різні. Ми звикли все сприймати однаково, а їх є кілька різновидів.


UGW: На що готельєрам передусім варто звернути увагу під час пошуку партнера-оператора?

О. Є.: Як я вже говорив, передусім потрібно визначитися з правилами «спільного проживання». Бо договір укладається на тривалий час і тут дуже важливо, щоб та цільова аудиторія, яка приходитиме грати в казино чи в зали автоматів, не порушувала цілісність ЦА самого готелю. Або щоб були розведені гостьові потоки.

Також дуже важливо, щоб готельєр спочатку оголошував правила взаємодії з залом ігрових автоматів чи казино. Які повинні бути загальні корпоративні принципи, правила завантаження/навантаження їжі та продуктів; коли можна це робити; коли та які шуми може видавати казино; чи має бути настільки звукоізольоване приміщення, щоб воно не заважало гостям готелю відпочивати… Нюансів є багато.


UGW: Як вважаєте, більш завбачливо починати справу з вітчизняним оператором чи брати в партнери іноземного, який уже має подібний досвід?

О. Є.: Я б сказав, що з вітчизняними операторами можна почати роботу набагато швидше. Бо закордонні тільки вивчатимуть наш ринок, заходитимуть на нього, уважно дивитимуться, які можливості дає закон. Найматимуть юристів, щоб визначитися, як правильно підписати контракт. Я думаю, що швидше й ефективніше починати роботу з тими людьми, які вже «у полі».


UGW: Поки лише власники Hilton Kyiv офіційно оголосили про намір відкрити казино після легалізації. Чи варто чекати інших заяв до прийняття закону? Чи готельєри краще зачекають?

О. Є.: Я знаю, що в деяких готелях уже ведуться роботи зі зміни цільового призначення певних залів під казино й автомати. Наприклад, болл-румів, які раніше використовувалися для конференцій. Знаю, що дуже багато готельєрів зараз щільно працюють над цим питанням, але думаю, що вони нічого не озвучуватимуть до моменту, поки не буде прийнятий закон і коли з ними вже остаточно підпишуть контракти. Бо для них це все-таки конкурентна перевага.


UGW: Чи варто зараз замислюватися про продаж малоприбуткового готельного бізнесу? Чи варто дочекатися легалізації та «вдихнути друге життя» гральним залом?

О. Є.: Як я писав у своєму пості, насправді зараз можливо продати готель, але є купа нюансів. Це не так просто зробити. Зрозуміло, якщо ви якийсь час працювали з цим готелем і він не приносить вам достатнього прибутку, а у вас є можливість розмістити в цьому місці зал ігрових автоматів і до покупки такого приміщення проявляє інтерес потенційний інвестор, то, напевно, є сенс його продати. Але тут до уваги потрібно брати купу чинників, таких як розвиток ринку та подальші можливості, які відкриються з цим розвитком.


UGW: Яку пораду в сьогоднішніх реаліях ви можете дати готельєрам? А операторам?

О. Є.: Головна порада, яку я дав би передусім готельєрам – не поспішати. Ясна річ, коли ринок відкриється, спочатку буде не надто значна кількість операторів, потім вони все більше прибуватимуть і прибуватимуть, зокрема й завдяки тим іноземним компаніям, які почнуть заходити на український ринок. Кидатися у вир із головою взагалі не варто, бо насправді подібне «одруження з гральним оператором» – це питання непросте, і необхідно передбачити всі нюанси подальшого спільного життя.

Операторам би я, зі свого боку, порекомендував не так поблажливо ставитися до готельного бізнесу. Чому? Бо я зараз чую дуже багато коментарів від людей, які хочуть організувати подібні зали: нас готелі не цікавлять, нехай навіть вони працюють у нуль чи в мінус, ми зароблятимемо основні гроші на гральному складнику.

Але правильно створений об’єкт дасть змогу потенційним гравцям отримувати більше сервісу та комфорту від готельного складника. Це дасть можливість збільшити термін їхнього перебування в подібних комплексах. Виграватимуть конкуренцію ті заклади, у яких максимально продумані всі дрібниці та додаткові послуги для відвідувачів. Відповідно, саме такі готельно-гральні комплекси більше зароблятимуть і надовго утримуватимуть своїх клієнтів.


Приєднуйтесь 6-7 жовтня до Ukrainian Gaming Week 2020, щоб відвідати наймасштабнішу в країні гральну виставку та конференцію з експертами ринку.

Докладніше про подію >>>

Підпишіться, щоб отримувати новини